Trakt Królewski przygotowuje się do otwarcia

Już tylko kilka tygodni dzieli nas od otwarcia gorzowskiego Traktu Królewskiego. Mieszkańcy naszego miasta otrzymają atrakcyjną przestrzeń publiczną, z nową aranżacją. Zniknie też jeden z głównych problemów, który nękał mieszkańców okolicy traktu - hałas tramwajów i niszczenie budynków z powodu zniszczonego torowiska. Zniknie też krzywa nawierzchnia chodników, połamane krawężniki. Pojawią się efekty wizualne, nowe oświetlenie ulicy. W pobliżu stworzony zostanie kolejny park kieszonkowy.
Miejsce, które powinno stać się spacerową wizytówką miasta jest przez mieszkańców i przedsiębiorców bardzo wyczekiwane.
Harmonogram udostępnienia traktu wygląda następująco: prace budowlane na ulicach Chrobrego i Mieszka I zakończą się w połowie lipca. Wtedy wykonawca zgłosi zakończenie robót. Około dwóch tygodni potrwają odbiory prac. Następnie konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
By efektywnie wypełnić funkcje tego ważnego i prestiżowego fragmentu miasta, m.in. handlową, kulturalną, rekreacyjną i mieszkaniową zostanie wprowadzonych kilka zasad, związanych z bezpiecznym i przyjaznym korzystaniem:
- miejsce będzie uprzywilejowane dla ruchu pieszego i rowerowego;
- komunikacja tramwajowa będzie przyjazna, jej skutki mają być jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców;
- zostanie utrzymany zakaz wjazdu, zatrzymywania i postoju pozostałych pojazdów, z wyjątkiem mieszkańców posiadających wjazd na podwórko wyłącznie z ulicy Chrobrego i posiadających kartę wjazdową;
- specjalnie do dyspozycji przedsiębiorców zostaną przygotowane „koperty do realizacji dostaw”,
w niektórych przypadkach będą możliwe dostawy z podwórek; - przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z preferencyjnych warunków nabycia abonamentów rocznych i miesięcznych;
- przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z preferencyjnych stawek opłat za ogródki gastronomiczne.
Trakt Królewski będzie wspólną przestrzenią mieszkańców. Miejscem do życia, rekreacji i biznesu, z dogodną i przyjazną komunikacją.
Wydział Promocji i Informacji
Fot. Bartłomiej Nowosielski