Miejski Rzecznik Konsumentów

p. o. Dyrektora Biura - Marta Petelska-Brodzińska

Pracownicy Biura: Emilia Król
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów:

 

Biuro udziela informacji i porad prawnych mieszkańcom Gorzowa Wielkopolskiego w godzinach:

  • poniedziałki, środy, czwartki od 8.00 do 15.30
  • wtorki od 8.00 do 16.30
  • piątki od 8.00 do 14.30.

 

Pracownicy Biura udzielają bezpłatnych porad w sprawach konsumenckich (dotyczących zawierania i wykonywania umów pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą) oraz przyjmują wnioski z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów.

Porady prawne - bez konieczności wcześniejszego umawiania się - są również świadczone telefonicznie w sprawach prostych, nie wymagających analizy dokumentacji.

Rzecznik Konsumentów nie ma uprawnień kontrolnych, nie orzeka w sprawach, nie wydaje nakazów ani zakazów, nie nakłada kar.

W sprawach, w których rzecznik dostrzega naruszenie interesu konsumenta, a przy tym szansę na polubowne rozstrzygnięcie sporu albo widzi potrzebę wyjaśnienia okoliczności faktycznych – występuje do przedsiębiorców.

W sprawach w których w ocenie rzecznika naruszony został interes konsumenta, ale strony przedstawiają zupełnie odmienny stan faktyczny albo kiedy polubowne zakończenie sporu okazuje się niemożliwe – rzecznik może udzielić pomocy w dochodzeniu roszczeń przed sądem.

 

Zasady składania wniosków:

Wniosek o udzielenie pomocy prawnej można wypełnić i złożyć:

  • podczas osobistej wizyty w Biurze
  • przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
  • przesłać na adres brk@um.gorzow.pl.

 Wniosek jest do pobrania poniżej.

Rzecznik może uzależnić rozpatrzenie wniosku od uzupełnienia przez konsumenta wniosku o konieczne dokumenty albo od przeprowadzenia z konsumentem osobistej rozmowy. Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, w kolejności wpływu.

Ponadto:

  1. Konsumenci obsługiwani są przez pracowników Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów telefonicznie pod nr 95 735 57 47. Pod tym numerem udzielane są porady prawne oraz bieżące informacje.
  1. W sprawach już prowadzonych przez Biuro Rzecznika można kontaktować się z Biurem Rzecznika Konsumentów telefonicznie albo e-mailowo.

 

Osoby mieszkające poza Gorzowem Wlkp. powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie. Porad prawnych konsumentom zamieszkałym na terenie powiatu gorzowskiego ziemskiego udziela:

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Marcin Mazurek

DO GÓRY
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok
Twoja przeglądarka blokuje powiadomienia. Kliknij Bezpieczna (Secure) i kliknij Zezwalaj
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.