Fot. Anna Zaleska
Składamy projekty podczas Dni Gorzowa
W najbliższą sobotę 27 czerwca, w godz. 12:00-18:00, pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji będą zachęcać mieszkańców do składania projektów na bulwarze nadwarciańskim.
Gorzowianie mogą zgłaszać wnioski do budżetu obywatelskiego jeszcze do końca miesiąca, tj. do 30 czerwca. Dlatego sobotnie stoisko będzie już ostatnią okazją do spotkania z pracownikami Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji poza budynkiem urzędu. W punkcie informacyjnym, na bulwarze nad Wartą, urzędnicy chętnie odpowiedzą na każde pytanie w sprawie budżetu obywatelskiego.
Przypomnijmy, że mieszkańcy Gorzowa mają w tej edycji budżetu obywatelskiego do wydania 2 mln złotych, przy czym wartość jednego zgłoszonego projektu nie może przekroczyć 250 tys. złotych.
Pomysły na miasto na Moście Staromiejskim
Ostatni weekend upłynął pod znakiem Dni Gorzowa. Tysiące mieszkańców przybyło nad Wartę aby uczcić święto miasta. Była to również doskonała okazja do rozmowy o budżecie obywatelskim.
W sobotę 27 czerwca, w namiocie konsultacyjnym, pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji zachęcali mieszkańców do składania projektów. Gorzowianie najczęściej pytali o to jakie zadania mogą zostać zgłoszone i jak wypełnić prawidłowo formularz. Niektórzy chcieli upewnić się czy teren, na którym chcą zrealizować swój pomysł jest własnością miasta.
- Stoisko konsultacyjne podczas Dni Gorzowa okazało się strzałem w dziesiątkę. Mieszkańcy byli bardzo zainteresowani budżetem obywatelskim, zadawali mnóstwo pytań. W ciągu kilku godzin złożyli 14 projektów. Jestem przekonana, że to świetna forma komunikacji z mieszkańcami, dlatego będziemy ją kontynuować – powiedziała Anna Bonus-Mackiewicz, dyrektorka Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji Urzędu Miasta Gorzowa.
Przypomnijmy, że gorzowianie mają w tej edycji budżetu obywatelskiego do wydania 2 mln złotych, przy czym wartość jednego zgłoszonego projektu nie może przekroczyć 250 tys. złotych. Termin składania wniosków upływa jutro, tj. 30 czerwca br. Wnioski można składać w budynkach Urzędu Miasta do godz. 16:30, natomiast przy pomocy poczty elektronicznej przesyłając skan formularza na adres budzetobywatelski@um.gorzow.pl do końca dnia, czyli godz. 23:59.
Mieszkańcy zgłosili 166 pomysłów
Kraina miniatur, grafiki 3D na chodniku, stanice wędkarskie, stopery przy sygnalizacji świetlnej, małpi gaj czy ogródek dydaktyczny – to tylko niektóre pomysły zgłoszone przez gorzowian w ramach budżetu obywatelskiego.
Od 25 maja do 30 czerwca br. mieszkańcy zgłosili 166 pomysłów do budżetu obywatelskiego. Teraz wnioskami zajmują się urzędnicy, którzy będą weryfikowali je pod względem formalnym oraz ustalali szacunkowe koszty zgłoszonych zadań. Przypominamy – pomysły musiały dotyczyć zadania własnego miasta na prawach powiatu w zakresie napraw, remontów czy inwestycji. Ponadto musiały być ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców oraz zlokalizowane na nieruchomości stanowiącej własność miasta, a ich wartość jednostkowa nie mogła przekroczyć kwoty 250 tys. zł brutto.
Wśród zgłaszanych przez mieszkańców pomysłów najczęściej pojawiały się remonty chodników i dróg, budowa bądź rozbudowa placów zabaw, remonty schodów terenowych, zagospodarowanie podwórek, budowa miejsc parkingowych czy różnych obiektów sportowych i rekreacyjnych: boisk, kompleksu lekkoatletycznego, bieżni wraz z skocznią, siłowni plenerowych, ścieżek zdrowia, przystani na kajaki i rowery wodne. Nieliczne pomysły powtarzają się. Niebawem Referat Geodezji i Informacji Przestrzennych uzupełni mapę ze zgłoszonymi pomysłami i każdy będzie mógł sprawdzić rodzaj wszystkich zgłoszonych projektów oraz ich lokalizację w jednym z ośmiu rejonów, na które zostało podzielone miasto.
Ogłoszenie listy pozytywnie oraz negatywnie zaopiniowanych pomysłów zaplanowano na 14 września. Informacja będzie podana do publicznej wiadomości, tradycyjnie będzie można odnaleźć ją na stronie www.gorzow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Głosowanie na pozytywnie zaopiniowane projekty odbędzie się od 21 września do 5 października br. Na początku września będziemy szczegółowo informowali o procedurze głosowania, w którym będą mogli uczestniczyć mieszkańcy Gorzowa, którzy ukończyli 13 lat oraz o lokalizacji punktów do głosowania. Wyniki głosowania oraz lista zwycięskich pomysłów powinny być znane jeszcze w październiku.
Kraina miniatur, grafiki 3D na chodniku, stanice wędkarskie, stopery przy sygnalizacji świetlnej, małpi gaj czy ogródek dydaktyczny – to tylko niektóre pomysły zgłoszone przez gorzowian w ramach budżetu obywatelskiego. Pełną listę projektów można sprawdzić na mapie przygotowanej przez Referat Geodezji i Informacji Przestrzennych.
Na mapie możemy sprawdzić tytuł i lokalizację projektu w jednym z ośmiu rejonów, na które został podzielony Gorzów na potrzeby budżetu obywatelskiego.
Przypomnijmy, że w tej edycji mieszkańcy zgłosili 166 pomysłów do budżetu obywatelskiego. Teraz wnioskami zajmą się urzędnicy, którzy zweryfikują je pod względem formalnym oraz ustalą szacunkowe koszty zgłoszonych zadań.
Ogłoszenie listy pozytywnie oraz negatywnie zaopiniowanych pomysłów zaplanowano na 14 września. Informacja będzie podana do publicznej wiadomości, tradycyjnie będzie można odnaleźć ją na stronie www.gorzow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Głosowanie na pozytywnie zaopiniowane projekty odbędzie się od 21 września do 5 października br. Na początku września będziemy szczegółowo informowali o procedurze głosowania, w którym będą mogli uczestniczyć mieszkańcy Gorzowa, którzy ukończyli 13 lat oraz o lokalizacji punktów do głosowania. Wyniki głosowania oraz lista zwycięskich pomysłów powinny być znane jeszcze w październiku.
Sprawdź jakie projekty zgłoszono w Twoim rejonie do budżetu obywatelskiego!
Listę projektów przygotowanych przez mieszkańców Gorzowa w każdym rejonie można sprawdzić na mapach przygotowanych przez Referat Geodezji i Informacji Przestrzennych.
Mapy w poszczególnych rejonach umożliwiają dokładniejsze sprawdzenie lokalizacji projektu. Ponadto, obok mapy została zamieszczona lista z krótkim opisem wszystkich projektów zgłoszonych w danym rejonie.
Przypomnijmy, że w tej edycji mieszkańcy zgłosili 166 pomysłów do budżetu obywatelskiego. Teraz wnioskami zajmą się urzędnicy, którzy zweryfikują je pod względem formalnym oraz ustalą szacunkowe koszty zgłoszonych zadań.
Ogłoszenie listy pozytywnie oraz negatywnie zaopiniowanych pomysłów zaplanowano na 14 września. Informacja będzie podana do publicznej wiadomości, tradycyjnie będzie można odnaleźć ją na stronie www.gorzow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Głosowanie na pozytywnie zaopiniowane projekty odbędzie się od 21 września do 5 października br. Na początku września będziemy szczegółowo informowali o procedurze głosowania, w którym będą mogli uczestniczyć mieszkańcy Gorzowa, którzy ukończyli 13 lat oraz o lokalizacji punktów do głosowania. Wyniki głosowania oraz lista zwycięskich pomysłów powinny być znane jeszcze w październiku.
Wybieramy pomysły do realizacji
Do głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego 2016 zakwalifikowane zostały 104 pomysły gorzowian. O tym, które z nich zostaną zrealizowane zdecydują mieszkańcy oddając swoje głosy od 21 września do 5 października br. do godz. 14.00.
Zgłaszanie pomysłów w ramach czwartej edycji budżetu obywatelskiego cieszyło się sporym zainteresowaniem wśród mieszkańców. Od 25 maja do 30 czerwca wpłynęło 166 wniosków, część z nich powtarzała się, więc ostatecznie zgłoszonych zostało 160 zadań.
104 obywatelskie pomysły
W okresie wakacyjnym pomysły mieszkańców zweryfikował składający się
z urzędników Zespół Konsultacyjny. W sumie pozytywnie zaopiniowano 104 wnioski, a negatywnie 51, gdyż były one niezgodne z uchwałą Rady Miasta w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych do Budżetu Obywatelskiego w ramach budżetu Miasta Gorzowa Wlkp. tzn.: nie dotyczyły napraw, remontów, inwestycji, nie były ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców, nie były zlokalizowane na nieruchomości stanowiącej własność miasta, wartość ich realizacji przekroczyła 250 tys. zł brutto lub nie były jednoroczne. Jeden wniosek wycofano, dwa posiadały braki formalne odnoszące się do listy poparcia z podpisami 20 innych mieszkańców Gorzowa, a dwa zostały już zrealizowane w bieżącym roku. Listę wszystkich zgłoszonych zadań wraz z opinią Zespołu Konsultacyjnego można odnaleźć poniżej (załącznik)
Czekamy na głosy!
O tym, które ze 104 pomysłów zostaną zrealizowane w 2016 r. zdecydują podczas głosowania sami mieszkańcy. Uprawnionymi do oddania głosu na jedno zadanie są mieszkańcy Gorzowa, którzy ukończyli 13 lat. Mieszkaniec oddaje głos niezależnie od rejonu w którym mieszka. Karty do głosowania, opisy zadań będą udostępnione przy urnach znajdujących się w 10 punktach. W każdym z ośmiu rejonów: 1. Zawarcie, 2. Zakanale, 3. Śródmieście/Centrum, 4. Piaski, 5. Staszica, 6. Wieprzyce/Osiedle Słoneczne, 7. Manhattan, 8. Górczyn odnajdziemy co najmniej jedną urnę (poniżej wykaz). Swój głos będzie można oddać w godzinach pracy instytucji, w których znajdują się urny. Natomiast internauci zagłosować mogą przez stronę http://dialog.gorzow.pl, gdzie znajduje się instrukcja jak zagłosować drogą elektroniczną oraz opis zadań.
2 miliony do wydania!
Do wydania w 2016 r. w ramach budżetu obywatelskiego jest 2 mln zł. Gwarantowana jest realizacja pomysłów, które zdobyły największą liczby głosów w poszczególnych rejonach, a następnie, aż do wyczerpania kwoty, w przypadku zadań, które zdobyły największą liczbę głosów niezależnie od rejonu. Warto, więc wybrać pomysł, który naszym zdaniem jest fajny i powinien być zrealizowany. Zachęcamy do głosowania!
Tu znajdziesz urny:
· w siedzibach: Urzędu Miasta przy:
- ul. Sikorskiego 3-4 (główny hol),
- ul. Myśliborskiej 34 (parter),
- ul. Przemysłowej 53 (parter),
- ul. Kazimierza Wielkiego 1 (hol Urzędu Stanu Cywilnego),
ponadto w:
- Nova Park, ul. Przemysłowa 2 (parter, pasaż główny),
- Askanie, Al. Konstytucji 3 Maja 102 (parter, przy Punkcie Obsługi Klienta),
- Kupcu Gorzowskim, ul. Witosa 50 (w holu głównym, przy fontannie),
- biurowcu „Watral”, ul. Kombatantów 34 (parter),
- Domu Strażaka, ul. Strażacka 36 (świetlica środowiskowa),
- Stowarzyszeniu Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna, ul. Słoneczna 62-63 (Dział Pomocy Rzeczowej).
Jak zagłosować?
Pamiętaj! - w głosowaniu biorą udział mieszkańcy Gorzowa Wlkp. urodzeni przed 1 stycznia 2003 r., czyli osoby, które ukończyły 13 lat.
- Wybieramy jedno zadania z zamieszczonego na karcie do głosowania wykazie i stawiamy znaku „X” w kratce położonej z lewej strony obok nazwy wybranego zadania.
- Następnie wpisujemy swoje dane: imię , nazwisko oraz PESEL.
- Składamy swój podpis pod oświadczeniem lub w przypadku karty elektronicznej znak „X” w kratce do tego przeznaczonej.
- Tak wypełnioną kartę do głosowania z naszym podpisem wrzucamy do urny, natomiast elektronicznie głosujemy przez stronę http://dialog.gorzow.pl.
Pamiętaj! - za nieważny będzie uznany głos oddany na karcie niezawierającej wskazania imienia i nazwiska, numeru PESEL oraz podpisu, oddany na więcej niż na jedno zadanie lub na więcej niż na jednej karcie do głosowania.
Kliknij na poniższy link, aby przejść do strony głosowania elektronicznego:
http://dialog.gorzow.pl
Kradzione głosy będą unieważniane!
Pojawiły się zgłoszenia od mieszkańców, że osoby nieuprawnione wykorzystują ich dane podczas głosowania elektronicznego w ramach Budżetu Obywatelskiego 2016.
Przypadki przywłaszczenia cudzej tożsamości poprzez wykorzystanie imienia, nazwiska oraz numeru PESEL będą zgłaszane na policję i do prokuratury. O tym przestępstwie, zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3, mówi artykuł 190 a Kodeksu Karnego. Głosy te zostaną unieważnione, tak by poszkodowane osoby mogły zagłosować. Jakiekolwiek przypadki braku możliwości głosowania elektronicznego w związku z przywłaszczeniem danych przez osoby nieuprawnione proszę zgłaszać na adres e-mailowy: bsr@um.gorzow.pl lub telefonicznie 95 7355 685; 95 7355 591.
Podajemy wyniki głosowania
Mieszkańcy Gorzowa, od 21 września do 5 października br., oddali łącznie 23.676 głosów, w tym drogą tradycyjną 17.794 i elektroniczną 5.882. Głosów ważnych było 21.837.
Liczba głosów ważnych w poszczególnych rejonach: Rejon nr 1 – Zawarcie - 2.022; Rejon nr 2 – Zakanale – 1.868; Rejon nr 3 – Śródmieście/Centrum – 3.135; Rejon nr 4 – Piaski – 2.201; Rejon nr 5 – Staszica – 5.849; Rejon nr 6 - Wieprzyce/Osiedle Słoneczne – 1.698; Rejon nr 7 –Manhattan – 912; Rejon nr 8 - Górczyn – 4.152.
Liczba głosów oddanych na poszczególne zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego 2016 znajduje się poniżej w załączniku.
Nieważnych głosów było 1.839. Powody unieważnienia głosów to: oddane przez mieszkańca na więcej niż jednej karcie do głosowania – 871 (podwójne karty papierowe – 491; podwójne karta papierowa i głos elektroniczny – 380), niewłaściwy PESEL – 561; nie zaznaczono zadania – 148; brak podpisu – 137;różne nieprawidłowości na jednej karcie – 65; zaznaczono więcej zadań – 46; przekazane po terminie do kancelarii ogólnej Urzędu Miasta, ul. Sikorskiego 3-4 – 11.
Zwycięskie projekty:
Rejon nr 1 Zawarcie
Wielopokoleniowa strefa rekreacji przy ul. Śląskiej 8a-12a, 8-12
Liczba głosów: 947
Szacunkowy koszt zadania: 220 000 zł
Projekt obejmuje: modernizacje chodników, ulepszenie placu zabaw, wykonanie skwerów zieleni i oświetlenia, lekkie zadaszenie pod miejsce spotkań sąsiedzkich, urządzenia gimnastyczne dla dorosłych.
Rejon nr 2 Zakanale
Wybudowanie placu zabaw ze ścieżką przyrodniczo-edukacyjną na terenie Szkoły Podstawowej nr 4, ul. Kobylogórska 110
Liczba głosów: 1476
Koszt zadania: 245 020 zł
Elementy ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej:
a. trawnik z nawodnieniem automatycznym,
b. kącik dydaktyczny o wymiarach 6m x 5m zadaszony wiatą drewnianą
z trzema ławko-stołami,
c. tablica informacyjna z nazwą ogródka,
d. nasadzenia - ok. 230 gatunków drzew, krzewów, bylin, traw, warzyw
i ziół opatrzonych specjalnymi tabliczkami z nazwą rodzajową
i gatunkową,
e. nawozy ogrodnicze,
f. drobne narzędzia ogrodnicze do wykonywania prac pielęgnacyjnych,
g. kompostownik w celu składowania odpadów organicznych,
h. domek dla owadów,
i. mikroskop, atlasy, klucze do rozpoznawania roślin, stacja meteorologiczna, sześć plansz z botaniki i zoologii.
Teren zostanie odgrodzony od sąsiedniego parkingu.
Rejon nr 3 Śródmieście/Centrum
Budowa placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 17, ul. Warszawska 12
Liczba głosów: 1117
Koszt zadania: 198 190 zł
Projekt obejmuje instalację następujących urządzeń: 3 bujaki na sprężynie, huśtawka dwustanowiskowa, huśtawka ważka, czworokąt wielofunkcyjny, zestaw ze ślizgawką, domek, ławka. Plac zabaw zostanie ogrodzony.
Rejon nr 4 Piaski
Budowa mini kompleksu lekkoatletycznego przy boisku Zespołu Szkół Budowlanych, ul. Okrzei 42
Liczba głosów 1304
Szacunkowy koszt: 210 390 zł
Boisko zostanie wykonane z nawierzchni z tworzywa sztucznego Tartan.
Elementy boiska:
Bieżnia czterotorowa do biegu na 100 m. Skocznia do skoku w dal i trójskoku (długość rozbiegu ok. 35 m wraz z krańcem zeskoczni – piaskownica, szer. toru 1,22 m),
Rejon 5 Staszica
- Budowa bieżni i skoczni w dal przy Szkole Podstawowej nr 15, ul. Kotsisa 1
Liczba głosów: 3016
Koszt zadania: 139 630 zł
Rejon nr 5 Staszica
Projekt przewiduje budowę bieżni czterotorowej prostej o dł. 60 metrów wraz ze skocznią w dal. 380 m2. Boisko z nawierzchni poliuretanowej z polem startu o dł. 2m i strefą zatrzymania dł. 15 m. Piaskownica do skoku w dal dł 8m.
Szerokość toru 1,22 m.
2. Budowa placu zabaw przy Przedszkolu Miejskim nr 10, ul. Lelewela 1
Liczba głosów: 1062
Szacunkowy koszt: 138 440 zł
Utworzenie ogólnodostępnego placu zabaw dla dzieci w wieku od 3 – 12 lat, odnowienie istniejącego sprzętu oraz doposażenie w zjeżdżalnie, tunele, huśtawki, labirynty. Utworzenie mini boiska i ścianki do koszykówki. Montaż ławeczek
i zazielenienie placu.
UWAGA! Projekt również wszedł do realizacji ponieważ 8 zwycięskich projektów w rejonach nie wyczerpało kwoty 2 mln złotych przeznaczonych na budżet obywatelski.
Rejon 6 Wieprzyce/Osiedle Słoneczne
Ogródek dydaktyczny "Świat wokół nas" przy Szkole Podstawowej nr 12
Liczba głosów: 447
Szacunkowy koszt: 232 790 zł
Projekt polega na stworzeniu w miejscu boiska asfaltowego ogródka dydaktycznego, w którym dzieci będą mogły bliżej poznać świat przyrody. Ogródek będzie zawierać ścieżki edukacyjne z tablicami informacyjnymi ( m.in. opis mieszkańców lasów, łąki, parków, ptaków, itp.), różne budki dla ptaków, altankę lub wiatę z siedzeniami, stację meteorologiczną. Teren ma być zagospodarowany licznymi gatunkami drzew, krzewów i roślin, stąd konieczność wykonania nawodnienia.
Rejon 7 Manhatan
Miejsca parkingowe przy ul. Obrońców Pokoju
Liczba głosów: 166
Szacunkowy koszt: 250 000 zł
W planach projektowych jest powstanie około 100 całkiem nowych miejsc parkingowych.
Rejon nr 8 Górczyn
Ekran akustyczny przy ul. Wyszyńskiego
Liczba głosów: 1208
Szacunkowy koszt: 200 000 zł
Projekt polega na postawieniu ekranu akustycznego ze względu na wielokrotnie przekroczenie normy decybeli, z powodu ciągłego ruchu pojazdów przemieszczających się ulicą Wyszyńskiego w godzinach 6:30 - 22:30.