Powróć do: Archiwum BO

BO 2016

W ramach Budżetu Obywatelskiego 2016 zrealizowano: 

Ekran akustyczny przy ul. Wyszyńskiego

ekran akustycznyBudżet Obywatelski 2016
Rejon  8 Górczyn
Autor projektu: Janusz Maksymowicz
Liczba oddanych ważnych głosów: 1208
Pomiar hałasu: SECURA Zakład Ochrony Środowiska
Dokumentację projektową przygotowała VIA POLONIA S.A.
Wykonawca robót: Ekrany Mark Stal Sp. z o.o.
Koszt całkowity: 212.316,40 zł.
Wydział nadzorujący wykonanie zadania: Wydział Inwestycji i Remontów Dróg.

Plac zabaw ze ścieżką przyrodniczo-edukacyjną na terenie Szkoły Podstawowej nr 4, ul. Kobylogórska 110

tablice edukacyjne ścieżka dydaktycznaBudżet Obywatelski 2016
Rejon nr 2 Zakanale
Autor projektu: Marcin Nowak
Liczba głosów: 1476
Projektant:  V-LIGHT TRAFFIC S.C. Łukasz Stachowiak i Tomasz Leśnicki, Gorzów Wlkp.
Nadzór autorski: V-LIGHT TRAFFIC S.C. Łukasz Stachowiak i Tomasz Leśnicki, Gorzów Wlkp.
Nadzór inwestorski: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „FAWAL ”Filip Walczak, Gorzów Wlkp.
Wykonawca: Budownictwo Sportowe. Inżynieria Krajobrazu - Leszek Kułak, Skwierzyna. 
Koszt całkowity robót wraz z dokumentacją projektową, nadzorem autorskim i inwestorskim: 331.510,99 zł   
Część zabawowo-rekreacyjną tworzą m.in.: dwa zestawy zabawowe, wyciąg linowy, piramida linowa, huśtawki, drabinka zręcznościowa, bujak, ławki. W skład ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej wchodzą: ogród zmysłów, alpinarium (ogród ze skał i kamieni z roślinnością wysokogórską), ogród botaniczny, łąka kwietna, górka zabaw, tablice edukacyjne, zegar słoneczny. Przeprowadzono rozbiórkę nawierzchni asfaltowej płyty boiska oraz wykonano nawierzchnię piaskową oraz z polbruku.  Na terenie  zostały posadzone drzewa, a wokół żywopłot składający się z 63 bukszpanów. Ponadto wykonano muldy chłonne, studnię chłonną oraz  pas płyt ściekowych.
Wydział nadzorujący wykonanie zadania: Wydział Inwestycji i Remontów Dróg.

Budowa mini kompleksu lekkoatletycznego przy Zespole Szkół Budowlanych, ul. Okrzei 42

bieżnia lekkoatletycznaBudżet Obywatelski 2016
Rejon nr 4 Piaski
Autor projektu: Tadeusz Najdora
Liczba głosów 1304 
Projektant: ERMS Kamila Karłowska, Szczecin.
Nadzór autorski: ERMS Kamila Karłowska, Szczecin.
Nadzór Inwestorski : Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „FAWAL ”Filip Walczak, Gorzów Wlkp.
 Wykonawca - PARTNER Zbigniew Uszyński Sp. k., Szczecin.
Koszt całkowity robót wraz z dokumentacją projektową, nadzorem autorskim i inwestorskim: 263.295,30 zł
Wykonano bieżnię czterotorową do biegu na 100 m,  skocznię do skoków w dal i trójskoku oraz rzutnię do pchnięcia kulą składającą się z koła i pola rzutów.
Wydział nadzorujący wykonanie zadania: Wydział Inwestycji i Remontów Dróg. 

Ogródek dydaktyczny "Świat wokół nas" przy Szkole Podstawowej nr 12, ul. Dobra 16

dziecki w ogrodze dydaktycznym tablica edukacyjna ze zwierzętami leśnymiBudżet Obywatelski 2016
Rejon 6 Wieprzyce/Osiedle Słoneczne
Autor projektu: Lucyna Kandel-Feliczak
Liczba głosów: 447
Projekt: V-LIGHT TRAFFIC S.C. Łukasz Stachowiak i Tomasz Leśnicki, Gorzów Wlkp.
Nadzór autorski: V-LIGHT TRAFFIC S.C. Łukasz Stachowiak i Tomasz Leśnicki, Gorzów Wlkp.
Nadzór inwestorski : TG Tomasz Grabowski, Gorzów Wlkp.
Wykonawca: Budownictwo Sportowe. Inżynieria Krajobrazu - Leszek Kułak, Skwierzyna  
Koszt całkowity robót wraz z dokumentacją projektową, nadzorem autorskim i inwestorskim: 193.525, 49 zł 
Ogródek dydaktyczny tworzą:  tablice edukacyjne (poświęcone  leśnym zwierzętom, ptakom, owadom, grzybom itp.), fotościanka, memo „poznaj zwierzę”, wrzutki, puzzle „jakie to zwierzę”, gra „rozkład śmieci”, światowid, wiatromierz, zadaszone, drewniane ławostoły, drewniana ciuchcia, trzy kosze do segregacji odpadów, kompostownik,  karmnik oraz budki lęgowe dla ptaków rozwieszone na drzewach oraz brama wejściowa. Ponadto została wykonana  zielona wyspa, ścieżki wokół niej oraz  brukowany plac przy „kierunkach świata”. Teren obsiano trawą, pojawiły się nowe rośliny oraz przycięto znajdujące się na terenie drzewa. Przeprowadzono także wymagane prace rozbiórkowe.
Wydział nadzorujący wykonanie zadania: Wydział Inwestycji i Remontów Dróg. 

Wielopokoleniowa strefa rekreacji przy ul. Śląskiej 8a-12a, 8-12

strefa rekreacjiBudżet Obywatelski 2016
Rejon 1: Zawarcie
Autor projektu: Urszula Niemirowska
Liczba oddanych ważnych głosów: 947
Projekt: Pracownia Architektury Krajobrazu „TRZY  MAŁE  DRZEWKA” mgr inż. Natalia  Maćków
Wykonawca: „CHANTAL” sp. z o.o., Skwierzyna (strefa),  „BUILD” sp. z o.o., Lipusz (oświetlenie)    
Koszt całkowity robót wraz z dokumentacją projektową: 217.303,39 zł
W ramach wielopokoleniowej strefy rekreacji  powstały: plac zabaw,  street  workuto (zestaw drabinek), siłownia na powietrzu oraz zamontowano trzy stoły piknikowe, ławki parkowe, kosze na śmieci i oświetlenie. Plac zabaw tworzą: zestaw zabawowy, ścianka boulderingowa  ( skałka spinaczkowa), karuzela z trzema  siedziskami, sprężynowce,   huśtawki z siedziskiem i koszykiem oraz piaskownica z zamknięciem. Natomiast w skład siłowni zewnętrznej wchodzą: kpła tai chi, orbitrek, rowerek, twister – urządzenie sprawnościowe, wioślarz oraz steper. Strefa zajmuje  powierzchnię  około  1 850,50 m kw.
Jednostka nadzorująca wykonanie zadania: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej.

Plac zabaw przy Przedszkolu Miejskim nr 10, ul. Lelewela 1

dzieci na placu zabawBudżet Obywatelski 2016
Rejon 5: Staszica
Autor pomysłu: Beata Gzela
Liczba oddanych  ważnych głosów: 1.062
Projekt przygotował: architekt Krzysztof Grzegorzewski
Wykonawca robót: Omega Sp. Z o. o. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych, Lipki Wielkie. 
Koszt całkowity budowy wraz z dokumentacją projektową: 138.140 zł.
W ramach zadania powstało z nawierzchni poliuretanowo-gumowej, kwadratowe mini boisko do koszykówki o powierzchni 8,0 m kw. oraz plac zabaw o powierzchni  202  m kw., który tworzą: wieża, kładka linowa, rura przełazowa z dwoma ślizgami do zjeżdżania i drabinką, labirynt, dwa bujaki ze stali nierdzewnej oraz po jednym  typu „konik” i „motorek”, dwie karuzele,  piaskownica, tablica z regulaminem, trzy ławki oraz dwa kosze na śmieci. Podłoże placu wykonano z piasku. Ponadto przeprowadzono remont istniejących drewnianych i stalowych urządzeń zabawowych, przełożono część chodników z płyt betonowych i wykonano  renowację istniejącego klombu i urządzono trawnik.
Wydział nadzorujący wykonanie zadania: Wydział Edukacji   

Plac zabaw przy Szkole Podstawowej nr 17, ul. Warszawska 19

dzieci na placu zabawBudżet Obywatelski 2016
Rejon 3: Śródmieście/Centrum
Autor pomysłu: Joanna Kędzior
Liczba oddanych  ważnych głosów: 1.117
Projekt przygotował: architekt Krzysztof Grzegorzewski
Wykonawca robót: Omega Sp. Z o. o. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych, Lipki Wielkie.      
Koszt całkowity robót wraz z dokumentacją projektową: 197. 910 zł.
W ramach zadania został wykonany plac zabaw,  przeprowadzono niwelacją terenu,  stabilizację przyległej skarpy, odwodnienie oraz przebudowę dojść i istniejących schodów. Powierzchnia placu zabaw wynosi 262,22 m kw. i wykonana została z nawierzchni poliuretanowej,  na której ustawiono obiekty zabawowe: domek, trzy bujaki ze stali nierdzewnej, podwójną stalową huśtawkę, huśtawkę wagową, zestaw wielofunkcyjny do wspinania typu „małpi gaj”, zestaw zabawowy z dwiema  wieżyczkami, kładką linową, drabinką   i rurą przełazową  wraz z dwoma ślizgami do zjeżdżania, a także  tablicę z regulaminem i kosze na śmieci. Teren placu ogrodzono siatką. 
Wydział nadzorujący wykonanie zadania: Wydział Edukacji     

Miejsca parkingowe przy ul. Obrońców Pokoju

parkingBudżet Obywatelski 2016
Rejon 7: Manhattan
Autor pomysłu: Andrzej Boruch
Liczba oddanych ważnych głosów: 166
Projektant: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe FAWAL Filip Walczak
Wykonawca robót: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe "DROGBUD"
Koszt całkowity robót wraz z dokumentacją projektową: 192.376,27 zł.
W ramach zadania wykonano siedem oddzielnych zatok postojowych, w których zostały wydzielone 54 miejsca postojowe dla pojazdów osobowych, w tym pięć miejsc dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo  przełożono chodnik na długości około 278 m w  związku z dostosowaniem do nowych rzędnych terenu. 
Wydział nadzorujący wykonanie zadania: Wydział Inwestycji i Remontów Dróg 

Bieżnia i skocznia w dal przy Szkole Podstawowej nr 15, ul. Kotsisa 1

Budżet Obywatelski 2016
Rejon 5: Staszica
Autor pomysłu: Regina Wójcik
Liczba oddanych ważnych głosów: 3.016
Projektant: Przedsiębiorstwo Projektowania i Realizacji Budownictwa "BUDEX" Teresa i Stanisław Bach
Wykonawca robót: PARTNER Zbigniew Uszyński
Koszt całkowity robót wraz z dokumentacją projektową, nadzorem autorskim i inwestorskim: 149.131,23 zł
W ramach zadania zostały wykonane z poliuretanowej nawierzchni: czterotorowa bieżnia lekkoatletyczna przeznaczona do biegów na 60 metrów oraz skocznia do skoków w dal i trójskoków. Ponadto zamontowano ławki, przeprowadzono niwelację terenu oraz rozbiórkę części muru i płyty betonowej oraz  zrobiono dojścia z kostki  polbrukowej.
Wydział nadzorujący wykonanie zadania: Wydział Inwestycji i Remontów Dróg     

 


 

Zgłaszamy zadania do budżetu obywatelskiego

Od 25 maja rusza nabór zadań do Budżetu Obywatelskiego 2016. Mieszkańcy mają czas do 30 czerwca br. 

Mieszkaniec może zgłosić jedno zadanie do Budżetu Obywatelskiego 2016, poparte podpisami 20 innych mieszkańców Gorzowa. Zgłoszone zadanie musi dotyczyć zadania własnego miasta na prawach powiatu w zakresie napraw, remontów, inwestycji. Ponadto musi być ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców oraz zlokalizowane na nieruchomości stanowiącej własność miasta, a jego wartość jednostkowa nie może przekroczyć kwoty 250 tys. zł brutto.

Formularze zgłoszenia zadania będą udostępnione w godzinach pracy Urzędu Miasta w jego siedzibach: w kancelarii przy ul. Sikorskiego 3-4, na parterze budynku przy ul. Kombatantów 34 oraz w informacji Wydziału Komunikacji przy ul. Przemysłowej 53.  Formularz zgłoszenia wraz z listą podpisów mieszkańców oraz Ogłoszenie Prezydenta Miasta Gorzowa Wlkp. o miejscu, terminie i sposobie zgłaszania zadań do konsultacji społecznych w ramach Budżetu Obywatelskiego 2016 r. dostępne są poniżej (załączniki).

Wypełnione wnioski należy składać od 25 maja 2015 r. do 30 czerwca 2015 r.
w kancelarii Urzędu Miasta przy ul. Sikorskiego 3-4 lub przesyłać skany wniosków na adres e-mail: budzetobywatelski@um.gorzow.pl

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt e-mailowy: bsr@um.gorzow.pl, telefoniczny: 95 7355 591; 95 7355 685 lub osobisty w Biurze Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji, ul. Przemysłowa 53 (pokój 208).

Biuro Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji 


W Parku Róż o budżecie obywatelskim

W najbliższą niedzielę, 31 maja w godz. 14:00-18:00, podczas miejskich obchodów Dnia Dziecka w Parku Róż, pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji będą czekać na mieszkańców Gorzowa aby porozmawiać o Budżecie Obywatelskim na rok 2016. Przy specjalnie przygotowanym stoisku każdy z mieszkańców będzie mógł poszerzyć swoją wiedzę o zasadach budżetu obywatelskiego, wypełnić formularz zgłoszeniowy lub zadać pytanie dotyczące swojego pomysłu.

Przypomnijmy, że gorzowianie mają w tej edycji budżetu obywatelskiego do wydania 2 mln złotych, przy czym wartość jednego zgłoszonego projektu nie może przekroczyć 250 tys. złotych.

Zapraszamy!  


 

W dniu dziecka o budżecie obywatelskim

W ostatnią niedzielę pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji, w parku Wiosny Ludów informowali mieszkańców m.in. o tym jak złożyć wniosek do budżetu obywatelskiego.

31 maja gorzowianie nie tylko świętowali Dzień Dziecka, ale mogli dowiedzieć się wszystkiego o tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji przygotowali specjalne stoisko w centrum parku, które jak się okazało cieszyło się dużym zainteresowaniem. Najczęściej pojawiające się pytania dotyczyły kwoty jaką można przeznaczyć na jeden projekt oraz własności terenu, na którym miałyby zostać zrealizowane projekty mieszkańców. Były też osoby, które z dokładnie sprecyzowanymi pomysłami wypełniły formularze na miejscu i złożyły swoje projekty.  

Kolejna okazja do poszerzenia wiedzy o budżecie obywatelskim już 13 czerwca w galerii Askana. W punkcie informacyjnym pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji chętnie odpowiedzą na każde pytanie w godz. 14:00-18:00.

Przypomnijmy, że gorzowianie mają w tej edycji budżetu obywatelskiego do wydania 2 mln złotych, przy czym wartość jednego zgłoszonego projektu nie może przekroczyć 250 tys. złotych. Termin składania wniosków upływa 30 czerwca br.


Wszystko o budżecie obywatelskim  

Masz ciekawe pomysły – podpowiemy, jak jeden z nich zgłosić do budżetu obywatelskiego. W sobotę, 13 czerwca w godz. 14.00 -18.00 zapraszamy do punktu informacyjnego na parterze Galerii Askana. 

Warto skorzystać z możliwości, jakie stwarza budżet obywatelski. Do tej pory w ramach edycji 2013 i 2014 r. zrealizowano 25 pomysłów mieszkańców. Powstały między innymi: boiska wielofunkcyjne, place zabaw, nowe miejsca parkingowe, wyremontowano chodniki i odcinki dróg, wytyczono ścieżki biegowe czy udźwiękowiono sygnalizację. Obecnie realizowanych jest pięć pomysłów, które zwyciężyły w edycji 2015 r. tj. budowa boiska, rozbudowa terenu sportowo-rekreacyjnego, montaż windy zewnętrznej oraz modernizacja boiska, a także chodników i parkingu. Warto, więc zgłosić swój pomysł, a następnie zachęcić jak najwięcej osób, by podczas głosowania oddały głos na nasze zadanie.

Do wydania na budżet obywatelski w 2016 r. jest 2 mln zł. Mieszkaniec może zgłosić jedno zadanie, które musi być poparte podpisami 20 innych mieszkańców Gorzowa. Zgłoszone zadanie musi dotyczyć zadania własnego miasta na prawach powiatu w zakresie napraw, remontów, inwestycji. Ponadto musi być ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców oraz zlokalizowane na nieruchomości stanowiącej własność miasta, a jego wartość jednostkowa nie może przekroczyć kwoty 250 tys. zł brutto. Formularze zgłoszenia zadania są udostępnione w godzinach pracy Urzędu Miasta w jego siedzibach: w  kancelarii przy ul. Sikorskiego 3-4, na parterze budynku przy ul. Kombatantów 34 oraz w informacji Wydziału Komunikacji przy ul. Przemysłowej 53. Zgłoszenia można również pobrać ze strony: http://www.gorzow.pl/przystan/budzet-obywatelski  lub po prostu przyjść 13 czerwca do Askany, gdzie na parterze, obok Biura Obsługi Klienta będzie punkt informacyjny Urzędu Miasta. Pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji nie tylko udostępnią formularze zgłoszeniowe, ale pomogą przy ich wypełnianiu i odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Wypełniony wniosek wraz z listą poparcia należy złożyć do 30 czerwca 2015 r. w kancelarii Urzędu Miasta przy ul. Sikorskiego 3-4 lub przesyłać skany wniosków na adres e-mail: budzetobywatelski@um.gorzow.pl albo podczas sobotniego dyżuru w Askanie przekazać urzędnikom.


 

Sprawdź jakie projekty zostały zgłoszone!

Dzięki mapie przygotowanej przez Referat Geodezji i Informacji Przestrzennych, mieszkańcy  mogą sprawdzić jakie projekty zostały dotychczas zgłoszone w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego.

Mapa umożliwia gorzowianom sprawdzenie rodzaju zgłoszonego projektu oraz jego lokalizację w jednym z ośmiu rejonów, na których zostało podzielone miasto. Będzie ona aktualizowana, tak aby mieszkańcy mogli na bieżąco obserwować zgłaszane pomysły.

(załącznik mapa – wnioski)


O budżecie obywatelskim w Askanie

Trwa akcja informacyjno-promocyjna dotycząca budżetu obywatelskiego. W ubiegłą sobotę, 13 czerwca pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji rozmawiali z mieszkańcami w galerii Askana. Sobotnie popołudnie było dogodną porą aby osoby odwiedzające Askanę uzyskały informację o tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Stoisko cieszyło się sporym zainteresowaniem. Niektórzy mieszkańcy przychodzili z gotowymi pomysłami, chcąc tylko doprecyzować szczegóły. Inni, dostrzegając kolorowe plakaty z logo budżetu obywatelskiego, zatrzymywali się i pytali do kiedy można jeszcze zgłaszać wnioski. - Uważam, że budżet obywatelski to bardzo dobry pomysł, gdyż przyczynia się do rozwoju miasta, powstawania nowych inwestycji. Informacje udzielane w punkcie konsultacyjnym są wyczerpujące. Moim zdaniem każdy powinien znaleźć chwilę czasu aby tu podejść i zabrać swój obywatelski głos – powiedziała pani Wioletta, mieszkanka Gorzowa. Następna okazja do poszerzenia wiedzy o budżecie obywatelskim już 27 czerwca (sobota) podczas Dni Gorzowa. W punkcie informacyjnym, na bulwarze nad Wartą, pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji chętnie odpowiedzą na każde pytanie. Przypomnijmy, że gorzowianie mają w tej edycji budżetu obywatelskiego do wydania 2 mln złotych, przy czym wartość jednego zgłoszonego projektu nie może przekroczyć 250 tys. złotych. Termin składania wniosków upływa 30 czerwca br.

Fot. Anna Zaleska


Granice rejonów ustalone

Już można sprawdzić do jakiego rejonu została przyporządkowana ulica przy  której zgłosiliśmy nasze zadanie do budżetu obywatelskiego.

W ramach tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego Gorzów jest podzielony na 8 rejonów: 1. Zawarcie, 2. Zakanale, 3. Śródmieście/Centrum, 4. Piaski, 5. Staszica, 6. Wieprzyce/Osiedle Słoneczne, 8. Górczyn. Szczegółowe granice rejonów z przypisanymi do nich ulicami znajdują się w Zarządzeniu Nr 297/I/2015 Prezydenta Miasta Gorzowa Wlkp. z dnia 12 czerwca 2015 r. (załącznik). Zapraszamy także do zapoznania się z mapą przygotowaną przez Referat Geodezji i Informacji Przestrzennych (załącznik).


Harmonogram tegorocznej edycji

Weryfikacja zgłoszonych wniosków już ruszyła, a we wrześniu poznamy listę pozytywnie zaopiniowanych zadań i będziemy głosować. 

Choć do 30 czerwca zgłaszamy zadania do budżetu obywatelskiego, to pracę już rozpoczął Zespół Konsultacyjny. Przewodniczącym zespołu jest wiceprezydent Jacek Szymankiewicz, a w jego skład wchodzą dyrektorzy wydziałów Urzędu Miasta, które przede wszystkim odpowiadają za weryfikację wniosków oraz uczestniczą w przeprowadzeniu poszczególnych etapów konsultacji społecznych w ramach budżetu obywatelskiego: Anna Bonus-Mackiewicz, dyrektor Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji, Agnieszka Kuźba, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Transportu Publicznego, Agnieszka Surmacz, dyrektor Wydziału Inwestycji, Marcin Kazimierczak, dyrektor Wydziału Administracyjnego, Sylwia Bagińska, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, Krzysztof Karwatowicz, dyrektor Wydziału Strategii Miasta, Barbara Napiórkowska, dyrektor Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Majątku, Dorota Sikorska, dyrektor Wydziału Budżetu i Rachunkowości, Renata Pliżga, zastępca dyrektora Wydziału Edukacji oraz Paweł Jakubowski, dyrektor Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.

Do 8 września Zespół Konsultacyjny przeprowadzi weryfikację formalną wniosków, które zostały zgłoszone przez mieszkańców.

14 września zostanie publicznie ogłoszona lista pozytywnie zweryfikowanych zadań. Głosowanie rozpocznie się 21 września i będzie trwało do 5 października. Oczywiście o lokalizacji punktów do głosowania będziemy informować ze sporym wyprzedzeniem. Będzie można także głosować drogą elektroniczną. Liczenie głosów odbędzie się w październiku, ale jego dokładny termin będzie uzależniony od terminu wyborów parlamentarnych, w organizację których są zaangażowane magistrackie wydziały. Ogłoszenie wyników głosowania oraz listy projektów do realizacji w 2016 r. powinno nastąpić na przełomie października i listopada.  


Składamy projekty podczas Dni Gorzowa

W najbliższą sobotę 27 czerwca, w godz. 12:00-18:00, pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji będą zachęcać mieszkańców do składania projektów na bulwarze nadwarciańskim.

Gorzowianie mogą zgłaszać wnioski do budżetu obywatelskiego jeszcze do końca miesiąca, tj. do 30 czerwca. Dlatego sobotnie stoisko będzie już ostatnią okazją do spotkania z pracownikami Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji poza budynkiem urzędu. W punkcie informacyjnym, na bulwarze nad Wartą, urzędnicy chętnie odpowiedzą na każde pytanie w sprawie budżetu obywatelskiego.

Przypomnijmy, że mieszkańcy Gorzowa mają w tej edycji budżetu obywatelskiego do wydania 2 mln złotych, przy czym wartość jednego zgłoszonego projektu nie może przekroczyć 250 tys. złotych.


Pomysły na miasto na Moście Staromiejskim

Ostatni weekend upłynął pod znakiem Dni Gorzowa. Tysiące mieszkańców przybyło nad Wartę aby uczcić święto miasta. Była to również doskonała okazja do rozmowy o budżecie obywatelskim.
W sobotę 27 czerwca, w namiocie konsultacyjnym, pracownicy Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji zachęcali mieszkańców do składania projektów. Gorzowianie najczęściej pytali o to jakie zadania mogą zostać zgłoszone i jak wypełnić prawidłowo formularz. Niektórzy chcieli upewnić się czy teren, na którym chcą zrealizować swój pomysł jest własnością miasta.

- Stoisko konsultacyjne podczas Dni Gorzowa okazało się strzałem w dziesiątkę. Mieszkańcy byli bardzo zainteresowani budżetem obywatelskim, zadawali mnóstwo pytań. W ciągu kilku godzin złożyli 14 projektów. Jestem przekonana, że to świetna forma komunikacji z mieszkańcami, dlatego będziemy ją kontynuować – powiedziała Anna Bonus-Mackiewicz, dyrektorka Biura Konsultacji Społecznych i Rewitalizacji Urzędu Miasta Gorzowa.

Przypomnijmy, że gorzowianie mają w tej edycji budżetu obywatelskiego do wydania 2 mln złotych, przy czym wartość jednego zgłoszonego projektu nie może przekroczyć 250 tys. złotych. Termin składania wniosków upływa jutro, tj. 30 czerwca br. Wnioski można składać w budynkach Urzędu Miasta do godz. 16:30, natomiast przy pomocy poczty elektronicznej przesyłając skan formularza na adres budzetobywatelski@um.gorzow.pl do końca dnia, czyli godz. 23:59.


 

Mieszkańcy zgłosili 166 pomysłów

Kraina miniatur, grafiki 3D na chodniku, stanice wędkarskie, stopery przy sygnalizacji świetlnej, małpi gaj czy ogródek dydaktyczny – to tylko niektóre pomysły zgłoszone przez gorzowian w ramach budżetu obywatelskiego.

Od 25 maja do 30 czerwca br. mieszkańcy zgłosili 166 pomysłów do budżetu obywatelskiego. Teraz wnioskami zajmują się urzędnicy, którzy będą weryfikowali je pod względem formalnym oraz ustalali szacunkowe koszty zgłoszonych zadań. Przypominamy – pomysły musiały dotyczyć zadania własnego miasta na prawach powiatu w zakresie napraw, remontów czy inwestycji. Ponadto musiały być ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców oraz zlokalizowane na nieruchomości stanowiącej własność miasta, a ich wartość jednostkowa nie mogła przekroczyć kwoty 250 tys. zł brutto.

Wśród zgłaszanych przez mieszkańców pomysłów najczęściej pojawiały się remonty chodników i dróg, budowa bądź rozbudowa placów zabaw, remonty schodów terenowych, zagospodarowanie podwórek, budowa miejsc parkingowych czy różnych obiektów sportowych i rekreacyjnych: boisk, kompleksu lekkoatletycznego, bieżni wraz z skocznią, siłowni plenerowych, ścieżek zdrowia, przystani na kajaki i rowery wodne. Nieliczne pomysły powtarzają się. Niebawem Referat Geodezji i Informacji Przestrzennych uzupełni mapę ze zgłoszonymi pomysłami i każdy będzie mógł sprawdzić rodzaj wszystkich zgłoszonych projektów oraz ich lokalizację w jednym z ośmiu rejonów, na które zostało podzielone miasto.  

Ogłoszenie listy pozytywnie oraz negatywnie zaopiniowanych pomysłów zaplanowano na 14 września. Informacja będzie podana do publicznej wiadomości, tradycyjnie będzie można odnaleźć ją na stronie www.gorzow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Głosowanie na pozytywnie zaopiniowane projekty odbędzie się od 21 września do 5 października br. Na początku września będziemy szczegółowo informowali o procedurze głosowania, w którym będą mogli uczestniczyć mieszkańcy Gorzowa, którzy ukończyli 13 lat oraz o lokalizacji punktów do głosowania. Wyniki głosowania oraz lista zwycięskich pomysłów powinny być znane jeszcze w październiku.


Kraina miniatur, grafiki 3D na chodniku, stanice wędkarskie, stopery przy sygnalizacji świetlnej, małpi gaj czy ogródek dydaktyczny – to tylko niektóre pomysły zgłoszone przez gorzowian w ramach budżetu obywatelskiego. Pełną listę projektów można sprawdzić na mapie przygotowanej przez Referat Geodezji i Informacji Przestrzennych.

Na mapie możemy sprawdzić tytuł i lokalizację projektu w jednym z ośmiu rejonów, na które został podzielony Gorzów na potrzeby budżetu obywatelskiego.

Przypomnijmy, że w tej edycji  mieszkańcy zgłosili 166 pomysłów do budżetu obywatelskiego. Teraz wnioskami zajmą się urzędnicy, którzy zweryfikują je pod względem formalnym oraz ustalą szacunkowe koszty zgłoszonych zadań.

Ogłoszenie listy pozytywnie oraz negatywnie zaopiniowanych pomysłów zaplanowano na 14 września. Informacja będzie podana do publicznej wiadomości, tradycyjnie będzie można odnaleźć ją na stronie www.gorzow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Głosowanie na pozytywnie zaopiniowane projekty odbędzie się od 21 września do 5 października br. Na początku września będziemy szczegółowo informowali o procedurze głosowania, w którym będą mogli uczestniczyć mieszkańcy Gorzowa, którzy ukończyli 13 lat oraz o lokalizacji punktów do głosowania. Wyniki głosowania oraz lista zwycięskich pomysłów powinny być znane jeszcze w październiku.


Sprawdź jakie projekty zgłoszono w Twoim rejonie do budżetu obywatelskiego!

Listę projektów przygotowanych przez mieszkańców Gorzowa w każdym rejonie można sprawdzić na mapach przygotowanych przez Referat Geodezji i Informacji Przestrzennych.

Mapy w poszczególnych rejonach umożliwiają dokładniejsze sprawdzenie lokalizacji projektu. Ponadto, obok mapy została zamieszczona lista z krótkim opisem wszystkich projektów zgłoszonych w danym rejonie.

Przypomnijmy, że w tej edycji  mieszkańcy zgłosili 166 pomysłów do budżetu obywatelskiego. Teraz wnioskami zajmą się urzędnicy, którzy zweryfikują je pod względem formalnym oraz ustalą szacunkowe koszty zgłoszonych zadań.

Ogłoszenie listy pozytywnie oraz negatywnie zaopiniowanych pomysłów zaplanowano na 14 września. Informacja będzie podana do publicznej wiadomości, tradycyjnie będzie można odnaleźć ją na stronie www.gorzow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Głosowanie na pozytywnie zaopiniowane projekty odbędzie się od 21 września do 5 października br. Na początku września będziemy szczegółowo informowali o procedurze głosowania, w którym będą mogli uczestniczyć mieszkańcy Gorzowa, którzy ukończyli 13 lat oraz o lokalizacji punktów do głosowania. Wyniki głosowania oraz lista zwycięskich pomysłów powinny być znane jeszcze w październiku.


Wybieramy pomysły do realizacji

Do głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego 2016 zakwalifikowane zostały 104 pomysły gorzowian. O tym, które z nich zostaną zrealizowane zdecydują mieszkańcy oddając swoje głosy od  21 września do 5 października br. do godz. 14.00.

Zgłaszanie pomysłów w ramach czwartej edycji budżetu obywatelskiego cieszyło się sporym zainteresowaniem wśród mieszkańców. Od 25 maja do 30 czerwca wpłynęło 166 wniosków, część z nich powtarzała się, więc ostatecznie zgłoszonych zostało 160 zadań. 

104 obywatelskie pomysły

W okresie wakacyjnym pomysły mieszkańców zweryfikował składający się
z urzędników Zespół Konsultacyjny. W sumie pozytywnie zaopiniowano 104 wnioski, a  negatywnie 51, gdyż były one niezgodne z uchwałą Rady Miasta w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych do Budżetu Obywatelskiego w ramach budżetu Miasta Gorzowa Wlkp. tzn.: nie dotyczyły napraw, remontów, inwestycji, nie były ogólnodostępne dla wszystkich mieszkańców, nie były zlokalizowane na nieruchomości stanowiącej własność miasta, wartość ich realizacji przekroczyła 250 tys. zł brutto lub nie były jednoroczne.  Jeden wniosek wycofano, dwa posiadały braki formalne odnoszące się do listy poparcia z podpisami 20 innych mieszkańców Gorzowa, a dwa zostały już zrealizowane w bieżącym roku. Listę wszystkich zgłoszonych zadań wraz z opinią Zespołu Konsultacyjnego można odnaleźć poniżej (załącznik)

Czekamy na głosy!

O tym, które ze 104 pomysłów zostaną zrealizowane w 2016 r. zdecydują podczas głosowania sami mieszkańcy. Uprawnionymi do oddania głosu na jedno zadanie są mieszkańcy Gorzowa, którzy ukończyli 13 lat. Mieszkaniec oddaje głos niezależnie od rejonu w którym mieszka. Karty do głosowania, opisy zadań będą udostępnione przy urnach znajdujących się w 10 punktach. W każdym z ośmiu rejonów: 1. Zawarcie, 2. Zakanale, 3. Śródmieście/Centrum, 4. Piaski, 5. Staszica, 6. Wieprzyce/Osiedle Słoneczne, 7. Manhattan, 8. Górczyn odnajdziemy co najmniej jedną urnę (poniżej wykaz). Swój głos będzie można oddać w godzinach pracy instytucji, w których znajdują się urny. Natomiast internauci zagłosować mogą przez stronę http://dialog.gorzow.pl, gdzie znajduje się instrukcja jak zagłosować drogą elektroniczną oraz opis zadań.

2 miliony do wydania!

Do wydania w 2016 r. w ramach budżetu obywatelskiego jest 2 mln zł. Gwarantowana jest realizacja pomysłów, które zdobyły największą liczby głosów w poszczególnych rejonach, a następnie, aż do wyczerpania kwoty, w przypadku zadań, które zdobyły największą liczbę głosów niezależnie od rejonu. Warto, więc wybrać pomysł, który naszym zdaniem jest fajny i powinien być zrealizowany. Zachęcamy do głosowania!

 Tu znajdziesz urny:

·         w siedzibach: Urzędu Miasta przy:

- ul. Sikorskiego 3-4 (główny hol),
- ul. Myśliborskiej 34 (parter),
- ul. Przemysłowej 53 (parter),
- ul. Kazimierza Wielkiego 1 (hol Urzędu Stanu Cywilnego),
 ponadto w:

-  Nova Park, ul. Przemysłowa 2 (parter, pasaż główny),
-  Askanie, Al. Konstytucji 3 Maja 102 (parter, przy Punkcie Obsługi Klienta),
-  Kupcu Gorzowskim, ul. Witosa 50 (w holu głównym, przy fontannie),
- biurowcu „Watral”, ul. Kombatantów 34 (parter),
- Domu Strażaka, ul. Strażacka 36 (świetlica środowiskowa),
- Stowarzyszeniu Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna, ul. Słoneczna 62-63 (Dział Pomocy Rzeczowej).

Jak zagłosować?

Pamiętaj! - w głosowaniu biorą udział mieszkańcy Gorzowa Wlkp. urodzeni przed 1 stycznia 2003 r., czyli osoby, które ukończyły 13 lat. 

  1. Wybieramy jedno zadania z zamieszczonego na karcie do głosowania wykazie i stawiamy znaku „X” w kratce położonej z lewej strony obok nazwy wybranego zadania.
  2. Następnie wpisujemy swoje dane: imię , nazwisko oraz PESEL.
  3.  Składamy swój podpis pod oświadczeniem lub w przypadku karty elektronicznej znak „X” w kratce do tego przeznaczonej.
  4. Tak wypełnioną kartę do głosowania z naszym podpisem wrzucamy do urny, natomiast elektronicznie głosujemy przez stronę http://dialog.gorzow.pl.

Pamiętaj! - za nieważny będzie uznany głos oddany na karcie niezawierającej wskazania imienia i nazwiska, numeru PESEL oraz podpisu, oddany na więcej niż na jedno zadanie lub na więcej niż na jednej karcie do głosowania.


Kliknij na poniższy link, aby przejść do strony głosowania elektronicznego:
http://dialog.gorzow.pl

Kradzione głosy będą unieważniane!

Pojawiły się zgłoszenia od mieszkańców, że osoby nieuprawnione wykorzystują ich dane podczas głosowania elektronicznego w ramach Budżetu Obywatelskiego 2016.

Przypadki przywłaszczenia cudzej tożsamości poprzez wykorzystanie imienia, nazwiska oraz numeru PESEL będą zgłaszane na policję i do prokuratury. O tym przestępstwie, zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3, mówi artykuł 190 a Kodeksu Karnego. Głosy te zostaną unieważnione, tak by poszkodowane osoby mogły zagłosować. Jakiekolwiek przypadki braku możliwości głosowania elektronicznego w związku z przywłaszczeniem danych przez osoby nieuprawnione proszę zgłaszać na adres e-mailowy:
bsr@um.gorzow.pl lub telefonicznie 95 7355 685; 95 7355 591.


Podajemy wyniki głosowania 

Mieszkańcy Gorzowa,  od 21 września do 5 października br., oddali łącznie 23.676 głosów, w tym  drogą tradycyjną 17.794 i  elektroniczną 5.882. Głosów ważnych było 21.837.

Liczba głosów ważnych w poszczególnych rejonach: Rejon nr 1 – Zawarcie -  2.022; Rejon nr 2 – Zakanale – 1.868; Rejon nr 3 – Śródmieście/Centrum – 3.135; Rejon nr 4 – Piaski – 2.201; Rejon nr 5 – Staszica – 5.849; Rejon nr 6 -  Wieprzyce/Osiedle Słoneczne – 1.698; Rejon nr 7 –Manhattan – 912; Rejon nr 8 -  Górczyn – 4.152.

Liczba głosów oddanych na poszczególne zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego 2016 znajduje się poniżej w załączniku.

Nieważnych głosów było 1.839. Powody unieważnienia  głosów to: oddane przez mieszkańca na więcej niż jednej karcie do głosowania – 871 (podwójne karty papierowe – 491; podwójne karta papierowa i głos elektroniczny – 380), niewłaściwy PESEL  – 561; nie zaznaczono zadania – 148; brak podpisu – 137;różne nieprawidłowości na jednej karcie – 65; zaznaczono więcej zadań – 46; przekazane po terminie do kancelarii ogólnej Urzędu Miasta, ul. Sikorskiego 3-4 – 11.


Zwycięskie projekty:

Rejon nr 1 Zawarcie

Wielopokoleniowa strefa rekreacji przy ul. Śląskiej 8a-12a, 8-12

Liczba głosów: 947
Szacunkowy koszt zadania:  220 000 zł

Projekt obejmuje: modernizacje chodników, ulepszenie placu zabaw, wykonanie skwerów zieleni i oświetlenia, lekkie zadaszenie pod miejsce spotkań sąsiedzkich, urządzenia gimnastyczne dla dorosłych.

Rejon nr 2 Zakanale

Wybudowanie placu zabaw ze ścieżką przyrodniczo-edukacyjną na terenie Szkoły Podstawowej nr 4, ul. Kobylogórska 110

Liczba głosów: 1476
Koszt zadania: 245 020 zł

Elementy ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej:
a.    trawnik z nawodnieniem automatycznym,
b.    kącik dydaktyczny o wymiarach 6m x 5m zadaszony wiatą drewnianą
z trzema ławko-stołami,
c.    tablica informacyjna z nazwą ogródka,
d.    nasadzenia - ok. 230 gatunków drzew, krzewów, bylin, traw, warzyw
i ziół opatrzonych specjalnymi tabliczkami z nazwą rodzajową
i gatunkową,
e.    nawozy ogrodnicze,
f.     drobne narzędzia ogrodnicze do wykonywania prac pielęgnacyjnych,
g.    kompostownik w celu składowania odpadów organicznych,
h.    domek dla owadów,
i.      mikroskop, atlasy, klucze do rozpoznawania roślin, stacja meteorologiczna, sześć plansz z botaniki i zoologii.

Teren zostanie odgrodzony od sąsiedniego parkingu.

Rejon nr 3 Śródmieście/Centrum

Budowa placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 17, ul. Warszawska 12

Liczba głosów: 1117
Koszt zadania: 198 190 zł

Projekt obejmuje instalację następujących urządzeń: 3 bujaki na sprężynie, huśtawka dwustanowiskowa, huśtawka ważka, czworokąt wielofunkcyjny, zestaw ze ślizgawką, domek, ławka. Plac zabaw zostanie ogrodzony.

Rejon nr 4 Piaski

Budowa mini kompleksu lekkoatletycznego przy boisku Zespołu Szkół Budowlanych, ul. Okrzei 42

Liczba głosów 1304

Szacunkowy koszt: 210 390 zł
Boisko zostanie wykonane z nawierzchni z tworzywa sztucznego Tartan.

Elementy boiska:
Bieżnia czterotorowa do biegu na 100 m. Skocznia do skoku w dal i trójskoku (długość rozbiegu ok. 35 m wraz z krańcem zeskoczni – piaskownica, szer. toru 1,22 m),

Rejon 5 Staszica

  1. Budowa bieżni i skoczni w dal przy Szkole Podstawowej nr 15, ul. Kotsisa 1

Liczba głosów: 3016
Koszt zadania: 139 630 zł
Rejon nr 5 Staszica
Projekt przewiduje budowę bieżni czterotorowej prostej o dł. 60 metrów wraz ze skocznią w dal. 380 m2. Boisko z nawierzchni poliuretanowej z polem startu o dł. 2m i strefą zatrzymania dł. 15 m. Piaskownica do skoku w dal dł 8m.
Szerokość toru 1,22 m.

2. Budowa placu zabaw przy Przedszkolu Miejskim nr 10, ul. Lelewela 1
Liczba głosów: 1062
Szacunkowy koszt: 138 440 zł
Utworzenie ogólnodostępnego placu zabaw dla dzieci w wieku od 3 – 12 lat, odnowienie istniejącego sprzętu oraz doposażenie w zjeżdżalnie, tunele, huśtawki, labirynty. Utworzenie mini boiska i ścianki do koszykówki. Montaż ławeczek
i zazielenienie placu.

UWAGA! Projekt również wszedł do realizacji ponieważ 8 zwycięskich projektów w rejonach nie wyczerpało kwoty 2 mln złotych przeznaczonych na budżet obywatelski.

Rejon 6 Wieprzyce/Osiedle Słoneczne
Ogródek dydaktyczny "Świat wokół nas" przy Szkole Podstawowej nr 12
Liczba głosów: 447
Szacunkowy koszt: 232 790 zł
Projekt polega na stworzeniu w miejscu boiska asfaltowego  ogródka dydaktycznego, w którym dzieci będą mogły bliżej poznać świat przyrody. Ogródek będzie zawierać ścieżki edukacyjne z tablicami informacyjnymi ( m.in. opis mieszkańców lasów, łąki, parków, ptaków, itp.), różne budki dla ptaków, altankę lub wiatę z siedzeniami, stację meteorologiczną. Teren ma być zagospodarowany licznymi gatunkami drzew, krzewów i roślin, stąd konieczność wykonania nawodnienia.

Rejon 7 Manhatan
Miejsca parkingowe przy ul. Obrońców Pokoju
Liczba głosów: 166
Szacunkowy koszt: 250 000 zł
W planach projektowych jest powstanie około 100 całkiem nowych miejsc parkingowych.


Rejon nr 8 Górczyn
Ekran akustyczny przy ul. Wyszyńskiego
Liczba głosów: 1208
Szacunkowy koszt: 200 000 zł

Projekt polega na postawieniu ekranu akustycznego ze względu na wielokrotnie przekroczenie normy decybeli, z powodu ciągłego ruchu pojazdów przemieszczających się ulicą Wyszyńskiego w godzinach 6:30 - 22:30.


DO GÓRY
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok
Twoja przeglądarka blokuje powiadomienia. Kliknij Bezpieczna (Secure) i kliknij Zezwalaj
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.