Powróć do: Rewitalizacja

Nieruchomości w obszarze rewitalizacji

mapa z zaznaczonym obszarem rewitalizacji

W dniu 28 lipca 2016 r. weszła w życie Uchwała nr XXVIII/367/2016 Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z dnia 29 czerwca 2016 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji miasta Gorzowa Wielkopolskiego – kliknij, aby przejść. Została ona opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z 2026 r. poz. 1572.

W powyższej uchwale Rada Miasta Gorzowa Wielkopolskiego ustanowiła prawo pierwokupu nieruchomości położonych na obszarze rewitalizacji, o którym mowa w art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, które wygasło po dwóch latach tj. 28 lipca 2018 r. Rada Miasta nie ustanowiła natomiast Specjalnej Strefy Rewitalizacji, o której mowa w art. 25 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji.

To czy dana nieruchomość znajduje się w obszarze rewitalizacji można sprawdzić samodzielnie, korzystając ze specjalnej kompozycji w geoportalu – kliknij, aby przejść. Wystarczy w okienku w lewym górnym roku wpisać adres lub po zmianie kategorii wyszukiwania numer działki. Obszar rewitalizacji i leżące w jego granicach nieruchomości oznaczone są żółtym tłem. Informację tę można uzyskać również telefonicznie pod numerem: 95 7355 937, 95 7355 685 lub e-mailowo pisząc zapytanie na adres: wrk@um.gorzow.pl.

W przypadku konieczności uzyskania zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji (np. na polecenie notariusza), należy złożyć wniosek o jego wydanie załączając dokument poświadczający uiszczenie opłaty skarbowej. W przypadku, jeśli wnioskodawca działa przez upoważnionego przedstawiciela, wymagane jest złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) wraz z dowodem uiszczenia opłaty z tytułu pełnomocnictwa  w wysokości 17 zł. Powyższa opłata nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony  z opłaty skarbowej.

 

Dokumenty te należy złożyć w jeden z wybranych sposobów:

·         elektronicznie – poprzez platformę ePuap lub e-doręczenia

·         pocztą – na adres Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego, ul. Sikorskiego 4, 66-400 Gorzów Wielkopolski

·         osobiście poprzez złożenie wniosku w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego w budynkach przy ul. Sikorskiego 4 lub ul. Myśliborskiej 34.

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17 zł. Podstawy do zwolnienia z opłaty wskazane są w ustawie o opłacie skarbowej.

Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej i ewentualnego pełnomocnictwa na rachunek bankowy Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego ul. gen. Władysława Sikorskiego 4, nr 44 1020 5402 0000 0302 0325 6575.  W przypadku dokumentów składanych elektronicznie opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa należna jest urzędowi gminy właściwemu dla miejsca zamieszkania lub siedziby mocodawcy. Więcej informacji na stronie biznes.gov.pl – kliknij, aby przejść. 

Wnosząc opłaty za zaświadczenie i pełnomocnictwo w formie internetowego przelewu bankowego w pozycji tytuł operacji należy wskazać nieruchomość objętą wnioskiem (adres bądź dane geodezyjne) oraz rodzaj zaświadczenia (rewitalizacja).

Obowiązek opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia (wpływu) wniosku o wydanie zaświadczenia.

Wydawanie zaświadczeń następuje nie później niż w terminie do 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

Jak załatwić sprawę - kliknij, aby przejść do BIP