■ Cel rewitalizacji realizowany przez to przedsięwzięcie
Cel szczegółowy 5.9. Zaplanować i wprowadzić ład w zakresie informacji i reklamy w mieście
■ Lokalizacja przedsięwzięcia
Przedsięwzięcie niezlokalizowane, dotyczy całości obszaru rewitalizacji.
■ Opis realizowanych zadań
Przedsięwzięcie polega na wypracowaniu i wdrożeniu w obszarze rewitalizacji „uchwały krajobrazowej” regulującej ład wizualny w mieście. Przedsięwzięcie obejmuje rozległy obszar tematów powiązanych z uchwałą krajobrazową: ład w obszarze reklamy i szyldów, miejski system identyfikacji wizualnej, spójny (w ramach zaplanowanej różnorodności) system miejskich mebli i innych elementów małej architektury, system zaleceń, co do rozwiązań materiałowych i kompozycyjnych w przestrzeni miejskiej i podobne rozstrzygnięcia.
■ Podmiot realizujący przedsięwzięcie
Architekt Miasta, Wydział Urbanistyki i Architektury
■ Szacowana wartość przedsięwzięcia i źródło finansowania
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach działalności Architekta Miasta oraz Wydziału Urbanistyki i Architektury.
■ Opis powiązań i synergii z innymi przedsięwzięciami
Występuje synergia z następującymi przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi:
■ Opis oddziaływania przedsięwzięcia na zdiagnozowany kryzys
Przedsięwzięcie jest kluczowe dla obszaru rewitalizacji, w którym sytuuje się olbrzymia większość objętych nim zadań, ale de facto dotyczy całego miasta. Ład wizualny jest jedną ze zdiagnozowanych potrzeb centralnej części miasta.
■ Prognozowane rezultaty przedsięwzięcia i sposób ich oceny
Rezultatem będzie opracowanie zasad i wytycznych do uchwały krajobrazowej, miejscowych planów rewitalizacji oraz systemu informacji miejskiej. Wskaźnik rezultatu jest binarny (TAK/NIE). Wartość bazowa = NIE. Wartość referencyjna = TAK.