Lokalizacja:
Przedsięwzięcie niezlokalizowane, dotyczy całości obszaru rewitalizacji.
Opis przedsięwzięcia:
W ramach kampanii realizowane są działania angażujące mieszkańców, które zaprojektowano w oparciu o historię miasta, dorobek lokalnych artystów, osiągnięcia mieszkańców w mieście i poza nim - często również za granicą. Celem zadania jest pokazanie, że z Gorzowa Wielkopolskiego pochodzą ludzie odważni, otwarci na świat, którzy dążą do realizacji swoich marzeń i je spełniają. Kampania GORZÓW#Stąd ma pokazać, że Gorzów Wielkopolski to miasto wyjątkowe: dobre do życia, świetne do pracy, jeszcze lepsze do startu zawodowego, realizacji pasji i prywatnych celów. Z Gorzowa Wielkopolskiego pochodzą ludzie, którym się udało, którzy nie boją się realizować marzeń i osiągać celów. W kampanię, która służył rozwojowi miasta, należy wpisać cele związane z zachęcaniem do zamieszkania w podobszarach rewitalizacji.
Opis oddziaływania na kryzys:
W pierwotnej diagnozie do Gminnego Programu Rewitalizacji jako elementy kryzysu wskazano rozpoznany wśród mieszkańców brak pozytywnej identyfikacji z miastem, zwłaszcza wśród mieszkańców obszaru rewitalizacji. W kolejnych badaniach wykazano znaczny odpływ mieszkańców z obszarów rewitalizacji oraz potwierdzono potrzebę tworzenia zachęt do osiedlania się na obszarach rewitalizacji, w szczególności na podobszarach R3 i R1.
Szacunkowa wartość i źródło finansowania
Zadanie realizowane w ramach bieżącej działalności.
Podmiot realizujący
Miasto Gorzów Wielkopolski
Prognozowane rezultaty:
Możliwość głębszego zakorzenienia się w życie Gorzowa Wielkopolskiego poprzez pozytywną identyfikację oraz przeciwdziałanie odpływowi mieszkańców z obszarów rewitalizacji.
Wskaźnik oceny prognozowanych rezultatów:
Wskaźnikiem rezultatu zmniejszenie spadku liczby mieszkańców obszarów rewitalizacji monitorowany w cyklach trzyletnich. Wartość referencyjna – utrzymanie spadku na poziomie 12%. Gdzie za punkt odniesienia przyjmuje się rok 2016.
Cele realizowane przez przedsięwzięcie:
Cel szczegółowy 1.10. Budować poczucie dumy z bycia Gorzowianinem.
Dominujący typ interwencji
Przedsięwzięcie o charakterze społeczno – gospodarczym.
Komplementarność:
Występuje synergia z następującymi przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi:
• Jest Moc! Program żywego uczestnictwa w kulturze;
• Centra Aktywności Mieszkańców;
• Środowiskowe programy profilaktyczne skierowane do dzieci i młodzieży.
Sposób zapewnienia dostępności:
Działania w ramach kampanii spełniają wymogi dostępności cyfrowej i informacyjno komunikacyjnej.
Więcej informacji na temat projektu: