Informacja o uzyskaniu dofinansowania zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie miasta Gorzowa Wlkp. w roku 2021" ze środków udostępnionych przez NFOŚiGW i WFOŚiGW.
Na realizację zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie miasta Gorzowa Wlkp. w roku 2021” w ramach Programu priorytetowego NFOŚiGW pn.: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” Miasto uzyskało dofinansowanie w kwocie 37.260,16 zł pochodzące ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (60%) oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze (40 %).
Całkowity koszt realizacji ww. zadania wyniósł 53.228,80 zł.
W ramach zadania usunięto 85,73 tony odpadów zawierających azbest. Działaniami projektu objęto łącznie 14 nieruchomości, w tym 11 należących do osób fizycznych i 3 do podmiotów gospodarczych (w tym Wspólnota Mieszkaniowa oraz Miasto). Zadanie obejmowało demontaż wyrobów zawierających azbest, ich zabezpieczenie, załadunek, transport i przekazanie do unieszkodliwienia lub zabezpieczenie, załadunek, transport i przekazanie do unieszkodliwienia odpadów azbestowych na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest – INNEKO Sp. z o.o. w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Małyszyńskiej 180.
Poprzez realizację Zadania, Miasto osiągnęło efekt rzeczowy i ekologiczny określony jako masa odpadów zawierających azbest unieszkodliwionych lub zabezpieczonych wynosząca 85,73 tony.
INFORMACJA o zadaniach z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest zrealizowanych przez Miasto w latach 2014-2021:
Całkowity koszt zrealizowanych zadań w latach 2014-2021 - 478.916,65 zł, w tym:
W ramach dotacji z NFOŚiGW i WFOŚiGW w Zielonej Górze w latach 2014-2021 usunięto następujące ilości odpadów zawierających azbest [Mg]:
W ramach dotacji w latach 2014-2021 unieszkodliwiono łącznie 820,635 Mg azbestu.