Lokalizacja:
Na podobszarach rewitalizacji R1 i R3 planuje się realizację przedsięwzięcia w następujących obiektach: Przedszkole Miejskie nr 27, Zespół Szkół Ekonomicznych, Przedszkole Miejskie nr 6, Zespół Szkół Elektrycznych budynki przy ul. Dąbrowskiego 2 i Grobla 1.
Opis przedsięwzięcia:
W ramach przedsięwzięcia planowana jest modernizacja budynków szkół i przedszkoli. Inwestycja jest związana m.in. z identyfikacją placówek o niskiej efektywności energetycznej i wsparcie ich w działaniach dotyczących modernizacji budynków oraz poprawie efektywności energetycznej.
Opis oddziaływania na kryzys:
Przedsięwzięcie jest odpowiedzią na następujące przyczyny kryzysu: złe techniczne warunki nauki (szczegółowa diagnoza, konkluzja 8). Wpłynie również na ograniczenie niskiej emisji i poprawę jakości życia w podobszarze rewitalizacji R1 i R3.
Szacunkowa wartość i źródło finansowania:
Szacunkowa wartość zadania nie jest w tej chwili możliwa do wskazania. Potencjalne możliwe źródła finansowania: środki UE, środki krajowe, budżet miasta.
Podmiot realizujący:
Miasto Gorzów Wielkopolski
Prognozowane rezultaty:
Rezultatem będzie poprawa codziennych warunków funkcjonowania uczniów – mieszkańców podobszarów rewitalizacji, zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i poprawa dostępności oraz jakości świadczonych usług z obszaru oświaty.
Wskaźnik oceny prognozowanych rezultatów:
Wskaźnikiem rezultatu będzie liczba wspartych obiektów o charakterze zabytkowym. Wartość początkowa – 0, wartość referencyjna 5.
Cele realizowane przez przedsięwzięcie:
Cel szczegółowy 4.7 Adaptacja do zmian klimatu na podobszarach rewitalizacji
Cel szczegółowy 2.3. Stworzyć lepsze warunki edukacji i opieki poprzez termomodernizację remonty i doposażenie obiektów usług społecznych.
Dominujący typ interwencji:
Przedsięwzięcie o charakterze technicznym
Komplementarność:
Występuje synergia z następującymi przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi:
• Poprawa warunków edukacji i opieki poprzez termomodernizację obiektów użyteczności publicznej;
• Kawka II
Sposób zapewnienia dostępności:
Na etapie projektowania będą uwzględnione zasady projektowania uniwersalnego.